Veelgestelde vragen
1 | Vragen over verhuurproces en huur
1.1 Ik wil een woning huren, wat moet ik doen?
Controleer of u voldoet aan de voorwaarden, deze vindt u hieronder bij 1.2.
Indien u voldoet aan de criteria, vul dan op de website het inschrijfformulier volledig in en voeg daar de gevraagde documenten aan toe. U wordt door onze verhuurder benaderd of u in aanmerking komt voor een woning. Komt u in aanmerking voor een woning, dan wordt u vervolgens uitgenodigd voor een intakegesprek. Binnen een termijn van 2 weken na het intakegesprek ontvangt u van de verhuurder bericht of u de woning kunt gaan huren. Wanneer het huurcontract is ondertekend, kunt u starten met de voorbereidingen van de verhuizing! Mogelijk sluit u ook een zorgleveringsovereenkomst met Pallium.
1.2 Wat zijn de voorwaarden om aan het Hof van Assisi te huren?
Er gelden de volgende voorwaarden om een appartement te huren aan het Hof van Assisi:
- Leeftijd vanaf 21 jaar.
- Bruto-inkomen minimaal 3 keer de kale huurprijs.
- Het bruto-inkomen van de eventuele partner wordt voor de helft meegerekend.
- Voor zelfstandigen, neem contact op met onze verhuurder voor een antwoord op maat.
- Is uw inkomen net te weinig? Dan vragen wij u contact op te nemen met de verhuurder om samen te bespreken waar mogelijkheden liggen.
- U kunt geen woning voor iemand anders huren. Huurders generen dus zelf voldoende inkomen conform de inkomenseisen.
- U kunt alleen als natuurlijk persoon huren.
- De huurder woont altijd zelf in de gehuurde woning en schrijft zich in bij de BRP van de gemeente Maastricht op het adres van het gehuurde woning. Dit geldt ook voor de andere medebewoners van het appartement. Klik hier voor meer informatie over het doorgeven van een verhuizing.
- De woning mag alleen gebruikt worden als woonruimte voor privédoeleinden. Hiermee wordt ook bedoeld ‘thuiswerken’ of ZZP’ers die vanuit huis werken. Er mag geen kantoor gevestigd worden.
- Onderverhuur, hoofdverblijf of hoofdgebruik aan of door derden is niet toegestaan.
- Inschrijvers die geen ‘schoon’ woonverleden hebben, bijvoorbeeld wanbetaling huur, BKR registratie, kunnen afgewezen worden.
De voorkeur gaat uit naar mensen die woonachtig of werkend zijn in Wolder. Men kan ook in aanmerking komen indien men van oorsprong uit Wolder komt of op een andere manier verbonden is met de wijk. Ook geeft u op het inschrijfformulier een duidelijke en passende motivatie aan waarom u wilt wonen aan het Hof van Assisi.
1.3 Welke stukken dien ik aan te leveren en hoe lever ik de stukken aan?
Onderstaand een overzicht van de documenten.
Voor vragen dient u contact op te nemen met de verhuurder:
Rotsvast Maastricht
Werkend
- Kopie geldig legitimatiebewijs
- IBRI formulier (deze kunt u opvragen via de Belasting Telefoon: 0800-0543)
- Uittreksel basisregistratie personen (BRP voorheen GBA) aan te vragen via de gemeente
- Kopie bankafschrift met storting laatste inkomen
- Werkgeversverklaring
- Kopie recente salarisstroken van afgelopen 3 maanden
- Originele verklaring verhuurder/ beheerder/ eigenaar/ hypotheekhouder van huidige woning met bevestiging van goed betalingsgedrag. Indien uw huidige woning is verkocht, dan kunt u volstaan met een kopie van de (voorlopige) koopakte.
Gepensioneerd/Uitkering
- Kopie geldig legitimatiebewijs
- Jaaropgaven van het afgelopen jaar (AOW, aanvullende pensioenen, uitkeringsinstantie)
- Kopie bankafschrift met de pensioenstortingen/uitkeringsstortingen van de afgelopen 3 maanden
- IBRI formulier (deze kunt u opvragen via de Belasting Telefoon: 0800-0543)
- Uittreksel basisregistratie personen (voorheen GBA) aan te vragen via de gemeente
- Eventueel bankafschrift eigen vermogen
- Originele verklaring verhuurder/ beheerder/ eigenaar/ hypotheekhouder van huidige woning met bevestiging van goed betalingsgedrag. Indien uw huidige woning is verkocht, dan kunt u volstaan met een kopie van de (voorlopige) koopakte.
Zelfstandig ondernemer
- Kopie geldig legitimatiebewijs
- Balans, winst- en verliesrekening van de 2 meest recente jaren (opgesteld door een accountant)
- Prognose 2020 (opgesteld door een accountant)
- Recent uittreksel van de Kamer van Koophandel (niet ouder dan 1 maand)
- IBRI formulier (deze kunt u opvragen via de Belasting Telefoon: 0800-0543)
- Uittreksel basisregistratie personen (voorheen GBA) aan te vragen via de gemeente
- Eventueel bankafschrift eigen vermogen
- Originele verklaring verhuurder/ beheerder/ eigenaar/ hypotheekhouder van huidige woning met bevestiging van goed betalingsgedrag. Indien uw huidige woning is verkocht, dan kunt u volstaan met een kopie van de (voorlopige) koopakte.
Eigen vermogen
- Kopie geldig legitimatiebewijs
- IBRI formulier (deze kunt u opvragen via de Belasting Telefoon: 0800-0543)
- Uittreksel basisregistratie personen (voorheen GBA) aan te vragen via de gemeente
- Eventueel bankafschrift eigen vermogen
- Originele verklaring verhuurder/ beheerder/ eigenaar/ hypotheekhouder van huidige woning met bevestiging van goed betalingsgedrag. Indien uw huidige woning is verkocht, dan kunt u volstaan met een kopie van de (voorlopige) koopakte.
1.4 Wat zijn de huurprijzen?
Voor de verschillende types variëren de kale huurprijzen tussen de €850,- en €1395,- (prijspeil 2021).
1.5 Zijn er naast de huurprijs nog servicekosten?
U betaalt maandelijks niet alleen (kale) huur maar ook een voorschot op de servicekosten. Dit zijn kosten van de woning die boven op de kale huur komen. De voorschot van de servicekosten bedraagt €155,- per maand (prijspeil 2022). Het gaat hierbij bijvoorbeeld om kosten voor groenonderhoud van het terrein, de algemene elektra van de buitenverlichting en een vergoeding voor de zonnepanelen.
U ontvangt jaarlijks (vóór 1 juli) van de verhuurder een afrekening van de servicekosten. Deze afrekening heeft betrekking op het voorgaande kalenderjaar waarbij de door jouw betaalde voorschotten en de daadwerkelijk gerealiseerde kosten met elkaar worden verrekend. De huurprijs en servicekosten zijn exclusief individueel water- en elektraverbruik.
1.6 Is het mogelijk om huurtoeslag te ontvangen?
De woningen in Hof van Assisi worden verhuurd in de vrije sector.
1.7 Wat is de minimale en maximale huurtermijn?
De te sluiten huurovereenkomst geldt voor minimaal 12 maanden en wordt stilzwijgend verlengd. Na deze periode is het mogelijk om elke dag van de maand de huurovereenkomst op te zeggen. De opzegtermijn bedraagt één volle maand. Een voorbeeld: u geeft op 19 april aan dat u de huur wilt opzeggen, dan beëindigt de huurovereenkomst op 1 juni.
1.8 Is er sprake van een borg?
Ja, de hoogte hiervan is afhankelijk of er aan de voorwaarden is voldaan.
1.9 Moet ik inschrijfkosten of bemiddelingskosten betalen?
U hoeft geen inschrijfkosten te betalen en er zijn geen bemiddelingskosten.
1.10 Hoe worden de woningen toegewezen?
We streven naar een mix van jongeren en ouderen die zorg nodig hebben en bewoners die vitaal zijn. Samen elkaar helpen en duurzaamheid vormen de basis van het woonconcept. Toekomstige bewoners kiezen heel bewust voor dit woonconcept. Indien u voldoet aan de gestelde eisen en uw motivatie past bij het woonconcept, dan kunt u in aanmerking komen voor een woning. Wanneer u woonachtig bent in Wolder/Maastricht of van oorsprong uit Wolder komt, dan wordt dit criterium gezien als een pré.
1.11 Per wanneer kan ik gaan huren?
Neem hiervoor contact op met ons verhuurteam.
1.12 Zijn er bewonersopties beschikbaar?
De woning zijn reeds erg compleet.
2 | Vragen over gebouw en woning
2.1 Kan ik de woning bezichtigen?
Neem hiervoor contact op met ons verhuurteam.
2.2 Kan ik zelf een keuken en/of een badkamer uitkiezen?
Nee, alle woningen worden voorzien van een keuken met Siemens inbouwapparatuur en een comfortabele badkamer met toilet, douche en wastafel.
2.3 Wat voor keuken zit er in de woning?
In elke woning zit een keuken met Siemens apparatuur. De opstelling staat weergegeven op de plattegronden.
- Type 1: een composiet keukenblad. De apparatuur bestaat uit inductiekookplaat, recirculatieafzuigkap, inbouwkoel-vriescombinatie, combimagnetron en een vaatwasser aansluiting.
- Type 2, 3 en 4: een composiet keukenblad. De apparatuur bestaat uit inductiekookplaat, recirculatieafzuigkap, inbouwkoel-vriescombinatie, combimagnetron en vaatwasser.
2.4 Hoe is de badkamer afgewerkt?
De opstelling van de badkamer staat weergegeven in de plattegronden. Er is een wastafel, douche en toilet aanwezig. De afmetingen van de badkamer voldoen aan de toegankelijkheidseisen.
De tegels op de vloer zijn antracietkleurig, de tegels op de wand zijn glanzend wit.
2.5 Hoe is het separate toilet afgewerkt?
Er is een hangend wandcloset en een fonteintje met toiletkraan. De vloertegels zijn antracietkleurig en de wandtegels zijn glanzend wit. Het separate toilet is niet in alle appartementen aanwezig. Alleen type 3 en 4 hebben een apart toilet. De toiletten hebben een standaardhoogte.
2.6 Hoe zijn de wanden en plafonds afgewerkt?
De wanden van de woonkamer, hal en slaapkamers, worden behangklaar opgeleverd. Het is mogelijk om dit door ons te laten afwerken. Neem hiervoor contact op met onze verhuurder om de mogelijkheden te bespreken.
Het plafond heeft wit spuitwerk. De wanden in het toilet boven de tegels zijn uitgevoerd in wit spuitwerk.
2.7 Is het schilderen van de kozijnen en wanden toegestaan?
De aluminium buitenkozijnen zijn in kleur afgewerkt. U mag de afwerking niet aanpassen. Verder mag u de binnenkant van de woning naar uw eigen smaak inrichten. Dit betekent dat u de wanden mag schilderen of behangen. Houd er wel rekening mee dat wanneer u ooit besluit de woning te verlaten, u deze in de oorspronkelijke staat moet terugbrengen. Het is niet toegestaan om te boren in tegelwerk (badkamer, toilet op de begane grond, keuken).
2.8 Mag er een laminaatvloer gelegd worden?
Laminaat is toegestaan, mits er een juiste ondervloer wordt toegepast. Een vochtwerende ondervloer is nodig als je laminaat legt. Zo voorkom je dat vocht van onderaf in de laminaatvloer trekt. Verder dient u deze zwevend te leggen. Dit betekent dat de vloer niet wordt vastgelijmd of genageld aan de vaste vloer.
Het is mogelijk om dit door ons te laten afwerken. Neem hiervoor contact op met onze verhuurder om de mogelijkheden te bespreken.
2.9 Beschikt de woning over een eigen buitenruimte?
Elke woning beschikt over een individueel balkon of terras. Het terras wordt verhard met klinkers en afgescheiden van de gemeenschappelijke tuin met een hek.
De adressen Medoclaan 234A01 t/m A06 hebben een terras en de overige adressen hebben een balkon. Doordat het terrein in de noordoostelijke richting naar beneden afloopt, betekent het dat de adressen 234A-07 t/m A-13 een balkon hebben.
De overige buitenruimte is gezamenlijk. In het plan is ruimte gereserveerd voor een eventuele moestuin, indien hier belangstelling voor is.
2.10 Zijn er zonneschermen?
Er zijn geen zonneschermen aanwezig. Mocht u een zonnescherm wensen, dan is dit mogelijk. Er zijn al een loze leidingen opgenomen voor de benodigde elektra. De voorwaarden waaraan het zonnescherm moet voldoen kunt u bij onze verhuurder opvragen. Daarnaast moet u een aanvraag indienen conform het ZAV (zelf aangebrachte voorzieningen) beleid.
2.11 Zijn de woningen rolstoeltoegankelijk?
In de woning is rekening gehouden met draaicirkels voor de rolstoeltoegankelijkheid. Binnen in de woning zijn er geen drempels.
2.12 Hoe is de verwarming, ventilatie en warm water geregeld?
De woning wordt verwarmd door middel van infraroodpanelen. De panelen zijn op het plafond in de badkamer, woonkamer en slaapkamers aangebracht. De panelen zijn per ruimte in te stellen met een ruimtethermostaat. Infraroodverwarming is anders dan traditionele verwarming (bijvoorbeeld een radiator). Bij traditionele verwarming wordt eerst de lucht verwarmt, en deze lucht verwarmt daarna objecten en personen. Bij infraroodverwarming worden de objecten en personen rechtstreeks verwarmd. Dit is veel efficiënter.
De woningen zijn voorzien van een WTW-ventilatiesysteem. De mechanische ventilatie-unit voert verse buitenlucht aan naar binnen en vervuilde binnenlucht af naar buiten. Er vindt warmte-uitwisseling plaats tussen beide luchtstromen om energieverlies te beperken.
Er is geen gasaansluiting in de woning aanwezig. De installatie is volledig elektrisch.
2.13 Wat is het niveau van de woningisolatie?
De woning is beter geïsoleerd dan het huidige bouwbesluit, namelijk tot op passief niveau. En dát scheelt in uw portemonnee. Deze extra isolatie betekent dat er maar weinig warmte hoeft te worden toegevoegd om de woning te verwarmen en dat de woning lang koel blijft in de zomer. Anderzijds vraagt dit type woning om een actieve rol van de bewoners om in de zomerdag de warmte buiten te houden. Bij het inhuizen ontvangt u een Woonwijzer met documentatie over de woning en de installaties. Neem deze goed door, dan weet u hoe u uw woning goed gebruikt en onderhoudt.
2.14 Zijn er zonnepanelen aanwezig?
Geschat energieverbruik/opbrengst kWh * | Type I | Type II | Type III | Type IV |
Totaal gemiddeld verbruik per type (kWh) | 3897 | 4211 | 6001 | 5984 |
Totaal opbrengst per type (kWh) | 2108 | 2108 | 2108 | 2108 |
Totaal jaarlijkse energiekosten af te rekenen (kWh) | 1789 | 2103 | 3893 | 3876 |
* Alle verbruiken en opbrengsten zijn inschattingen op basis van gemiddelde waardes. De werkelijke gebruiken zijn volledig afhankelijk van bewonersgedrag. De opbrengsten zijn uiteraard afhankelijk van het weer.
2.15 Waar zijn er lichtpunten en/of armaturen voorzien?
In de woning (afhankelijk van het type) zijn plafondlichtpunten opgenomen in de woonkamer, berging, badkamer en slaapkamer. Op het balkon/terras is een armatuur voorzien.
2.16 Hoe zijn de communicatievoorzieningen geregeld?
De woon- en slaapkamer zijn voorzien van een data-aansluiting. Een abonnement voor internet, tv en telefonie dient u zelf bij een provider af te sluiten.
2.17 Hoe is de ontsluiting van de appartementen? Is er een lift?
De formele entree is gelegen aan de Medoclaan. Via de parkeergarage kunt u de entree ook bereiken. Verder heeft het woongebouw een lift en een trappenhal. De gemeenschappelijke tuin is toegankelijk voor alle bewoners.
2.18 Is er een videofooninstallatie aanwezig?
Ieder appartement beschikt over een videofooninstallatie. Hiermee kunt u zien wie er aan de hoofdentree heeft aangebeld, zonder dat u de deur hoeft te openen. Teven kunt u via dit systeem met de persoon in kwestie praten en indien gewenst de toegangsdeur openen.
2.19 Is er een fietsenberging en zijn daar oplaadpunten?
Er is een gezamenlijke fietsenberging in de kelder aanwezig. Voor scootmobiels en elektrische fietsen zijn er een beperkt aantal oplaadpunten beschikbaar. Mocht u hiervan gebruik willen maken, dan kunt u dat aangeven tijdens een eventuele intakegesprek.
2.20 Waar kan ik parkeren?
Er zijn 19 parkeerplaatsen aanwezig in de parkeergarage. Dit is inclusief 2 gereserveerde plekken voor de deelauto’s voor bewoners.
Bij het ontwikkelen van het project is de belofte gemaakt de parkeerdruk in de omgeving niet te vergroten. Bewoners hebben een inspanningsverplichting om hieraan te voldoen.
Het is voor bewoners die geen parkeerplaats huren, niet toegestaan een eigen auto te hebben. Om te voorzien in de mobiliteitsbehoefte zijn er tegen een gunstig tarief deelauto’s aanwezig.
2.21 Waar kan ik mijn bezoekers laten parkeren?
Naast de parkeergarage is er een parkeerterrein uitsluitend gereserveerd voor bezoekers van de bewoners van Hof van Assisi.
2.22 Wat is de huur van een persoonlijke parkeerplaats?
Het kost €65,- per maand (prijspeil 2020) om een parkeerplaats te huren in de parkeergarage.
2.23 Is er een vast aanspreekpunt aanwezig?
Ja, de hofmeester is het aanspreekpunt voor alle bewoners.
De hofmeester is uw eerste aanspreekpunt op locatie. Hij of zij helpt u op weg wanneer u bijvoorbeeld meer wilt weten over de mogelijkheden voor het afnemen van zorg. Het kan ook zijn dat u uw sleutels bent kwijtgeraakt of het gewoon even fijn vindt om een praatje te maken. Ook daarvoor kunt u bij de hofmeester terecht. Deze inzet maakt onderdeel uit van het servicekostenpakket.
2.24 Hoe is de afvalinzameling geregeld?
- Restafval wordt 1x per week opgehaald. Restafval gooit u in de daarvoor bestemde rood-witte restzakken. Het restafval biedt u aan, op een nader te bepalen verzamelplek bij het woongebouw, op een in de afvalkalender aangegeven moment. De zakken zijn te koop bij alle reguliere supermarkten. Klik hier voor de verkooppunten.
- Het GFT+E-afval wordt wekelijks gratis opgehaald. Het GFT+E-afval biedt u via 1 of 2 emmers van 25 liter aan op de nog nader te bepalenverzamelplek. De eerste 2 inzamelemmers zijn gratis en kunnen aangevraagd worden via de website van de gemeente. De GFT+E-emmers worden gechipt.
- Oud papier en karton wordt 1x per maand opgehaald op de nog nader te bepalen verzamelplek.
- PMD en glas kunnen naar een milieuperron of naar een milieupark gebracht worden. De ondergrondse containers staan op de parkeerplaats op het plein, vlak voor het appartementencomplex.
- Textiel (gedragen kleding en schoeisel) kunnen per kwartaal bij de huis-aan-huis inzameling aangeboden worden.
- Nog in goede staat verkerende kringloopgoederen kan men Kringloop Zuid bellen om in te zamelen.
Bovengenoemd afval kunt u ook naar een milieupark brengen. Dit geldt ook voor grofvuil en chemisch afval. Voor meer informatie verwijzen wij u naar de webpagina van de gemeente. Hier kunt u ook de Milieu-app downloaden.
2.25 Bij wie kan ik terecht voor de wand en vloerafwerking?
Hiervoor kunt u terecht bij LifeStyle Creations. LifeStyle Creations is een bureau voor interieurontwerp en realisatie. Zij werken voor zowel de zakelijke markt zoals bedrijven, zorginstellingen, hotels en (verhuur)makelaars als ook voor particulieren. Zij ontwerpen niet alleen interieurs, maar begeleiden onze klanten ook bij de realisatie van hun woonwensen. Klink op deze link voor meer informatie.
3 | Vragen over buren+, duurzaamheid+, mobiliteit+ en zorg+
3.1 Buren+, wat houdt dit in?
Samen elkaar helpen is een motto waar we, tezamen met de bewoners en de gebruikers, verder vorm aan willen geven. Wanneer de bewonersgroep bekend is, worden er vanuit de verhuurder enkele bijeenkomsten georganiseerd voor de huurders. Tijdens deze bijeenkomsten staan er een paar thema’s centraal. Hierbij kan er bijvoorbeeld gedacht worden aan je nieuwe buren ontmoeten of brainstormen over een ideale indeling van de gezamenlijke tuin. Meer informatie over deze bijeenkomsten volgt later.
3.2 Is er een ontmoetingsplek?
We willen graag stimuleren dat de bewoners actief met elkaar betrokken zijn. Daarom is er een gezellige ontmoetingsruimte gecreëerd in de naastgelegen pastorie. In 2022 is er binnen het complex een pilot gestart voor een ontmoetingsruimte voor de bewoners in samenwerking met Pallium. De Hofkamer is een plaats voor bewoners van Hof van Assisi en omwonenden om samen een kopje koffie of thee te drinken. Daarnaast is Pallium bezig met het opzetten van extra service waar men kan genieten van een heerlijke vers gekookte maaltijd, die men in de Hofkamer of thuis kan nuttigen.
3.3 Wat is deelmobiliteit?
Dat is samen gebruik maken van een vervoersmiddel. Een gemiddelde auto staat een groot gedeelte van de tijd stil (gemiddeld 23 uur). Samen een auto delen is duurzaam, comfortabel en kostenbesparend. Daarnaast is er geen omkijken meer naar het onderhoud, belastingen en verzekeringen. Dit levert tijdwinst op.
3.4 Hoe werkt het gebruik van de elektrische (deel)auto’s?
De elektrische auto (EV) is in feite een relatief eenvoudig concept. Anders dan bij een ‘gewone’ auto heeft de elektrische auto geen versnellingsbak. Doordat de energie van de elektrische auto opgeslagen is in een batterij, zal de elektrische auto moeten worden opgeladen. Het opladen van een elektrische auto is simpel en werkt zoals bij vrijwel elk elektrisch apparaat: je sluit de auto met een laadkabel aan op een laadpaal en de accu in de auto wordt opgeladen.
Een app van JustGo geeft u toegang tot alle deelauto’s. In de app ziet u gelijk welke auto’s vrij zijn op het moment dat u er een nodig hebt. Bewoners kunnen een uitgebreide instructie/uitleg krijgen van JustGo en voor vragen kunnen ze altijd bij de huismeester terecht.
3.5 Wat zijn de kosten van het gebruik van de deelauto?
Er zijn geen abonnementskosten. Doordat we een contract hebben afgesloten met de aanbieder, kunt u tegen een gunstiger tarief gebruik maken van de deelauto. U betaalt alleen de gereden kilometers en de gebruiksuren. U ontvangt maandelijks een afrekening. Per woning wordt er een tegoed uitgegeven. Met dit tegoed kunt u direct gebruik maken van de auto’s. Hiervoor moet u een account aanmaken in de app van JustGo. Deze instructies krijgen bewoners mee bij sleuteloverdracht.
3.6 Is er een gebruikersinstructie voor de deelauto?
Het gebruik van een elektrische deelauto is nog niet voor iedereen gewoon. We willen de overstap graag vergemakkelijken, bij de start van de verhuur zal het onderwerp worden geïntroduceerd. Daarnaast zal er een uitgebreide gebruikersinstructie beschikbaar zijn, zowel op video als papier. U kunt op uw gemak dan alles doornemen. Bij het ondertekenen van het huurcontract krijgt u een informatiefolder met een gebruikersinstructie. Ook kunt u altijd bij de hofmeester terecht voor vragen over de deelauto.
3.7 Is er openbaar vervoer in de omgeving?
Op het nabijgelegen Monseigneur Vranckenplein is een bushalte aanwezig. Lijn 3 vertrekt tweemaal per uur naar de bushalte Markt (Maastricht, Centrum). Voor actuele informatie raden we u aan om 9292.nl te raadplegen.
3.8 Ik heb hulp/zorg nodig, bij wie kan ik terecht?
Bij onze vaste zorgpartij Pallium Portam kunt u terecht. Voor de pure verzorging aan en om het bed hebben zij een aanbod van goed opgeleide en ervaren verzorgenden en IG-verzorgenden, evenals een aantal mensen die met veel plezier huishoudelijke ondersteuning bieden en lekker kunnen koken. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Mariel Carré (06- 8100 9993) of met Elena della Riccia (06-4006 7438). Klik hier voor meer informatie.
3.9 Wat zijn de zorgtarieven?
De zorgtarieven worden bepaald door Pallium Portam. Neem hiervoor contact met hun op.
3.10 Hoe wordt duurzaamheid geïntegreerd in de woning?
Met het ontwerp van Hof van Assisi is er extra oog voor duurzaamheid en energieprestaties. Dit is in lijn met onze ambities. Hierdoor wordt de kwaliteit van het woongenot verbeterd en wordt er energie worden bespaard. Dit is terug te zien in de volgende toepassingen van de woningen:
- 300 zonnepanelen voor de woningen en elektrische deelauto’s
- Hoogwaardige isolatieafwerking
- WarmteTerugWin-ventilatiesysteem (WTW-systeem) voor de lucht toe- en afvoer
- Infraroodpanelen voor de verwarming
In 2021 is het energieverbruik van een gemiddeld appartement slechts €30,- per maand.
3.11 Wat zijn de voordelen van een duurzame woning voor mijzelf?
Op verschillende manieren kunt u voordeel hebben van een duurzame woning. Doordat er extra is gelet op isolatie, verwarming en energieopwekking (d.m.v. zonnepanelen), zult u een verschil merken in uw portemonnee. Er is immers minder energie nodig om op koude dagen de woning warm te houden. Een duurzame woning vraagt om een actieve rol van de bewoner. Hierover ontvangt u meer informatie bij het inhuizen van uw nieuwe woning.